reklama

Moje rady slovenskému filmovému priemyslu

Pustite ma, ja tomu rozumiem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Ako sme tu mali to výročie SNP, znenazdajky som si uvedomil, že sa o ňom natočilo celkom dosť filmov. A mládež o ňom aj napriek tomu nevie nič, nuž ale to je o inom. Ale nie len o ňom, celkovo repertoár slovenskej kinematografie obsahuje samé historické boľačky a problémy a Jánošíka a Bátoričku a Maďari! Ja sa priznám, som dosť jednoduchý človek a naozaj nevyhľadávam v televízii filmy s popisom "Psychologická sonda do duše partizána". A teda podľa súčasného stavu slovenskej filmovej tvorby tuším nie som jediný.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nevravím, že by sa to teraz malo celé skomercionalizovať a po vzore českých bratov nakrútiť snímku, ja neviem, Bicykláci, ale táto hyperumelecká cesta tiež nie je nič moc. Približne viem, čo ich to učia na tej VŠMU, ale to by bolo fajn, ak by štát tie filmy financoval. Keby sa robili finančne úspešné filmy, zostali by peniaze aj na klubové umenie, či?

Určite si teraz hovoríte "Akým právom tu pranieruje, čo ON urobil pre slovenský film?" Takže takto: Zhotovil som 3 filmy na AV tvorbu v mojom študijnom programe, ktoré majú dokopy 18 minút! A to vám poviem, že ten tretí má v sebe všetko - zápletku, rozuzlenie, humor, skvelú hudbu, proste všetko (aj vďaka štábu samozrejme). Keď budete dobrí a budete veľmi chcieť, dám vám sem aj link na čeknito.sk. Alebo nedám, nebudem si tu robiť reklamu ako trapko. Navyše som spolupracoval na pár študentských filmoch. V jednom z nich som dokonca dabloval Csongora Kassaia. Z toho je evidentné, že mám plné právo kritizovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale aby sme nezostali len pri tom, uvediem pár návrhov na pokračovania slovenských filmov. Preto pokračovania, lebo na niečo nové nemám kreativitu. Takže, je absolútne nevyhnutné a dôležité natočiť Fontánu pre Zuzanu 4. Mňa teraz vôbec nezaujíma, že kvalita trojky sa dá porovnávať s niečím, čo bolo vylovené z dunajského bahna po havárii rumunského remorkéra do Starého mosta. Taktiež ma nezaujíma, že najviac peňazí z rozpočtu by muselo ísť na make-up Vejmělkovej a jazykového lektora pre Maigu, prípadne Kramára. To bude jednoducho trhák. Ďalej by som navrhol pokračovanie ešte teraz aktuálneho Bratislavafilmu, pretože vyzerá, že zarobí a ešte z takého egoistického dôvodu - dúfam, že v dvojke sa objaví okrem môjho ihriska aj môj panelák, moje auto a napokon snáď aj ja. No a napokon, ako takú čerešničku na torte, by som poradil pokračovanie Perinbaby. Mimochodom, Perinbaba je kapitola sama o sebe. Pamätám sa, ako som sa toho filmu bál, keď som bol malý. Tých scén, tej hudby a toho lietajúceho magora na konci. No a keď Alžbetke pokapali tie pávy, nevedel som, či pozerám rozprávku alebo dokument zo zvieracej časti Osviečimu. Tak ale možno som len ja taká citlivá dušička. Čo sa týka toho pokračovania, malo by sa volať Vedrodedo*. Vedrodedo má vedro, z neho leje vodu a vtedy prší. Dej môže byť samozrejme hustý. Vedrodedo mohol byť teoreticky Perinbabin manžel, ale už ho omrzela, tak sa odsťahoval. Tiež si môže uniesť nejakú dievčinu zo sveta k sebe hore, ale nie takú mladú ako Jakubka, ale v zdravom veku (18-20). Toto dať do kina a potom už len hrabať peniažky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž, ako to tak čítam, nemá to ani hlavu, ani pätu, ale nevadí. Držím slovenským filmárom palce a pokojne sa môžu chytiť jedného z mojich nápadov. Pamätajte, cynizmus je jediná brána do reality!

* Spoluautorom názvu Vedrodedo je Peter Bielik. To len nech nezožnem všetku slávu sveta.

Štefan Šebeň

Štefan Šebeň

Bloger 
  • Počet článkov:  24
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som trápny, aj keď vždy sa snažím byť vtipný, tak nasilu. Aha, a som zatrpknutý. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu